سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
در دیدار و گفتگوی دبیران کل احزاب زنان اصولگرا با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این دیدار بر تشکیل اتاق فکردر حوزه‌های زنان و خانواده با مشارکت همه گروه‌ها تأکید شد. در دیدار دبیران کل احزاب زنان اصولگرا با معاون رییس جمهور مباحث و موضوعات مربوط به حوزه زنان و خانواده مطرح شد و حاضرین به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تشکر از ارائه دیدگاه و نظرات راهگشای دبیران کل احزاب زنان اصولگرا اظهار کرد: آمادگی خود را جهت تعامل و هم افزایی گسترده با همه گروه‌ها اعلام می کنیم و از همه تشکل‌ها و رسانه‌ها خواستاریم تا نظرات وطرح‌های خود را جهت بررسی و پیگیری به این معاونت ارائه نمایند تا با راه اندازی اتاق فکر دیدگاه همه گروه‌ها در پیشبرد امور لحاظ شود. بر اساس این گزارش، دراین جلسه مباحث و موضوعاتی درباره مسائل و مشکلات زنان مطرح و بر موارد زیر تاکید شد: - زنان ما با توجه به شیوه مدرن امروز ارزشها را از دست ندهند. این تناقض در 2 نسل و تفاوت ارزشها و دیدگاهها به وجود آمده است. - در حوزه اشتغال زنان به صورت فعال برنامه ریزی شود و توانمند سازی زنان پیگیری شود. - زنان ما مدیریت خانه را همراه با دانش و علم به دست بگیرند و این موضوع می‌تواند در مدیریت و ارتقا جامعه موثر باشد. - ارتباط با رسانه‌ها به صورت فعال و پویا باشد و با مدیران سایت‌های زنان جلسه مشترکی برگزار شود. - ارتباط با تشکل‌های غیردولتی به صورت فعال پیگیری شود وبا واسپاری اموربه آنها بهای لازم داده شود.
- از افراط و تفریط در حوزه زنان و خانواده پرهیز شود ونقش‌های خانگی زنان درکنار فعالیت‌های اجتماعی وسیاسی دیده شود. - به تحقیقات و پژوهش در مورد زنان به صورت علمی و عملی پرداخته شود. - به بعضی از شبهات و مسائل حقوقی زنان پاسخ داده شود. - جلسات متعدد با گروه‌های مختلف زنان به صورت مستمر انجام گیرد. - وجود نگاه متعادل در همه ادیان الهی به موضوع زن و ضرورت زدودن ظلم‌هایی که به نام دین علیه زنان در ذهنها نقش بسته است واین ظلم به دین است. این موضوعات باید موشکافانه مطرح شود. - بررسی نیازهای حقیقی زنان و خانواده‌ها از مسائل مهم جامعه امروز ماست. - برای خدمت رسانی نیازمند آگاهی و آشنایی در همه حوزه با نگاه ظریف و منعطف هستیم و نگاه در دولت باید جانبدارانه باشد و در همه وزارتخانه از افراد صاحب نظر استفاده شود . تضارب آرا باعث تعالی اندیشه هاست. - از ظرفیت های ایجاد شده در حوزه زنان در کل کشور استفاده شود. - با توجه به آمار بالای طلاق که اعلام شده ما وظیفه داریم حقوق و وظایف زوجین را از ابتدای شروع به زندگی آموزش دهیم و زندگی کردن را بیاموزیم و در این زمینه باید از صاحب نظران به نام استفاده کرد و از همه افکار و جناح‌ها استفاده شود. - ما الان تجربه 50 سال قبل اروپا را پیش رو داریم و زنان باچالشهای ارزشی درگذار از سنت به مدرنیته مواجهند, حالا باید دید چگونه این مرحله گذار را باید بگذارنیم؟ چگونه این وضعیت را سریعترپشت سر بگذاریم واز تجربیات آنها هم استفاده کنیم؟ - در حوزه زنان بانک اطلاعاتی متخصصان را تکمیل کنیم. - از جریان‌های سیاسی درهمه حوزه استفاده کنیم و مشی اعتدال ملاک عمل باشد. - ظرفیت سازی زنان در حوزه‌های مدیریتی یکی از مشکلات عدیده است که باید خوب کارشناسی شود و هم در بدنه و هم در حوزه اجرایی از زنان استفاده شود. این موضوع باید از طریق فرهنگ سازی انجام گیرد. - موضوعات مهارت‌های زندگی و خانواده اخلاق مدار را آموزش دهیم. - کمیته های حقوقی را فعال کرده و با جلسات متعدد با نمایندگان مجلس موضوعات و مسائل مربوط به حقوق و قانون زنان را پیگیری کنیم. - بخش تحقیق و پژوهش و آسیب‌های اجتماعی و برنامه ریزی جهت فرهنگ سازی و طرح‌های مختلف را در حوزه زنان فعال تر کنیم. - به دانشگاه‌ها در بخش حل مسائل و پژوهش اهمیت داده شود. - مسایل زنان وخانواده فقط مختص تهران نیست باید به کل کشور نگریست. - رسیدن به جامعه آرمانی و خانواده سالم باید نهادنیه شود و با اتحاد و همدلی به این موضوع خواهیم رسید. - موضوع اقتصاد، بیکاری جوانان و زنان به صورت جدی طرح و پیگیری شود. در این دیدار خانمها وجیهه دیوسالار، مدرس دانشگاه ، جامعه شناس، پژوهشگر و محقق امور زنان و آسیب های اجتماعی – فاطمه ایلشاهی، دبیرکل جمعیت اسلامی حضرت زهرا (س) – ناهید پاپیان، مدرس دانشگاه – طاهره رحیمی، دبیرکل جامعه فاطمیون، کارشناس ارشد حقوق زن در اسلام – دکترخدیجه سفیری، مدیرگروه مطالعات زنان در دانشگاه الزهرا (س) – توران ولی مراد، مدیر سایت ایران زنان ودبیر ائتلاف اسلامی زنان– طیبه میرزا اسکندری، مدیرمسئول سایت “به دخت”، جامعه شناس و فعال رسانه ای – و فاطمه میرسعید قاضی، کارشناس قوه قضاییه حضور داشتند.

[ شنبه 92/9/9 ] [ 9:26 صبح ] [ چادری ] [ نظرات () ]
.: طراح چادری :.

درباره وبلاگ

مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است . امام خامنه ای ( مدظله )
نوای وبلاگ
آرشیو مطالب
نظر سنجی
آمار وبلاگ
بنر جشنواره

"