سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

شهید محمود کاوه

زن که وارد مغازه شد چهره ی محمود در هم رفت . سرش را انداخت زیر .

لبش داشت زیر دندان پاره میشد . هرچه زن میپرسید پسته کیلویی چند ؟

جواب نمیداد .آخرش هم گفت ما جنس نمیفروشیم .

با عصبانیت بهش گفته بود مگه دست خودته ، پس چرا در مغازتو نمیبندی ؟

همانطور که سرش زیر بود گفت : هر وقت حجابت را درست کردی بیا تا بهت جنس بدم ... 

خاطره ای از شهید محمود کاوه 

اسوه ها جلد 2 ، صفحه ی 4 


[ شنبه 92/8/18 ] [ 8:32 صبح ] [ چادری ] [ نظرات () ]

 

همیشه نه! اما چند بار، توی ورودی های حرم امام رضا علیه السلام، همون قسمت هایی هایی که خادم ها زائرها رو بازرسی می کنند وقتی نوبت من می رسید خانمی که می خواست کیفم یا خودم رو بازرسی کنه خیلی با خضوع و احترام بهم می گفت: ببخشیدا، مسئولیت داریم  و ازین حرفها

 

برام تعجب آور بود چون از بقیه عذرخواهی نمی کردند، البته با همه خیلی با محبت و صبور برخورد می کردند اما این احترام خیلی خاص فقط برای من بود.

دیگه داشتم شک می کردم نکنه شبیه یکی از مقامات بسیار بلندمرتبه ایم و خودمون خبر نداریم! 

تا اینکه بالاخره یکی از خانم ها بعد از اینکه بازرسی اش تموم شد و گفت بفرمایید! یه جمله گفت که دلیل این رفتارها برایم کشف شد:

- چقدر خانووم! با اون حجاب خوشگلش.

آهاااان!

 

پ.ن. چادری ها می دونند وقتی یک خانم از نوع خادم امام رضا علیه السلام این صفت رو برای چادر به کار می بره یعنی چقدر آداب چادر زیبا رعایت شده در عین مرتب بودن.

برای چادرم نوشت: چقدر عزیزی تو! چقدر وقار و احترام و زیبایی همراه تو هست، غم نیست اگر هرکسی  ارزشمند بودنت را نبیند. شاکرم افرادی شکوه تو را درک می کنند که چشمهاشون رو پاک نگه می دارند و هر روز با دیدن گنبد امام رئوفم نگاهشون زیبابین تر می شه

 

نکته نوشت: توی حرم امام رضا علیه السلام همه چادر سرشون می کنند اما چادری بودن فقط به چادر رو سر انداختن نیست. هرقدر آدابش را بیشتر رعایت کنیم ارمغانهایش را بیشتر می یابیم. از صمیم دلم برای خودم و برای همه ی خواهرانم ایمانی ام دعا میکنم چادرهایمان روز به روز بیشتر تاج بندگی مان باشد.

 

خلاصه نوشت: چادر نشان بنده بودن من است برای خدا و چه مقامی از این بالاتر ! مراقب حفظ قداستش باشیم.


[ جمعه 92/8/17 ] [ 4:20 عصر ] [ چادری ] [ نظرات () ]
          

.: طراح چادری :.

درباره وبلاگ

مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است . امام خامنه ای ( مدظله )
نوای وبلاگ
آرشیو مطالب
نظر سنجی
آمار وبلاگ
بنر جشنواره

"